Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Februari 2008 | Thailand, Ayutthaya

Deze inleiding paste niet volledig naast de foto's;

Na een spetterend - maar vuurwerkloos - nieuwjaar was het tijd voor Christine om weer terug naar het koude Nederland te gaan. Onze theme-song 'Just the two of us, we can make it if we try! Just the two of us..' werd automatisch in mijn hoofd vervangen door een nieuwe; 'All by myseeeeelf... Don't wanna be, al by my self. Oeeeee'

Ik besloot niet lang te treuren en m'n eerst tripje alleen te plannen; Ayutthaya: Een Unesco-heritage gebied met oude tempels. In het begin van de 17de eeuw een van de rijkste steden van Azie met meer dan 1 miljoen inwoners. In 1767 door de Burmezen geplunderd en in brand gestoken en alle boeddha’s onthoofd. De bevolking is afgeslacht of tot slaaf gemaakt. Enkele duizenden konden ontsnappen. De stad werd een spook stad.

Nog dezelfde avond kwam ik rond etenstijd aan in Ayutthaya. Ik nodigde mezelf uit aan tafel bij 2 Belgen en een Canadees, want ik wou dat stomme liedje eindelijk uit m'n hoofd.. Met hen trok ik er de volgende ochtend vroeg op uit om de oude tempels een bezoekje te brengen. Als echt Nederlander ging ik natuurlijk op de fiets. M'n ik-ben-Nederlands-dus-ik-kan-fietsen ego werd al snel gekrenkt toen ik er een aantal keer aan herinnerd moest worden dat ik, als ik niet overreden wilde worden, beter aan de ándere kant van de weg kon fietsen...

Na het zien van de zeer fotogenieke tempels in het centrum en een bezoekje aan een opvangcentrum voor gepensioneerde olifanten, besloot ik in m'n eentje ('All by m.. Grr) een tempel te bezoeken die 1 km buiten de stad lag.
Met dank aan de fantastische map van de Lonely-Planet deed ik over deze '1 km' minstens 25 minuten en belandde ik halverwege met m'n fietsje op de 3265; een 2 keer 4-baans autosnelweg.. Fijn.
Aangekomen maakten de tempels heel veel goed. Terwijl ik bezig was een goede shot te maken viel ik bijna over groepje picknickende schoolmeisjes. Zij nodigden mij uit bij hen te zitten en boden mij allemaal vreemde lekkernijen aan. Aangezien zij geen Engels konden en ik geen Thais, kwam het 'gesprek' niet verder dan gegiechel. Omdat de zon al laag stond en ik op de terugweg niet in de spits van de 3265 wilde staan besloot ik terug te gaan.

Mijn eerste tripje alleen overleefd! Nu nog op zoek naar een andere theme-song.

  • 14 Februari 2008 - 17:24

    "kleine" Eveline:

    Hey
    Wat leuk al die verhalen van jou.
    En de foto's die ik hier en daar zie zijn ook supercool!!
    Je bent nu weer in nederland he? als ik het goed heb.
    kus eveline


  • 14 Februari 2008 - 18:18

    Grote Eveline:

    even een kleine toelichting:
    voor de foto's moet je linksboven op recente berichten op foto's drukken (daarna naar picasa-link) en niet bij foto's rechtsonder bij foto's....
    Ik hoop dat het duidelijk is!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2008

Bolivia en Peru

15 April 2008

Mijn reis in Zuid Amerika

12 Februari 2008

'Mammme, you wan cold wataaaa??'

12 Februari 2008

Ayutthaya

12 Februari 2008

Foto's II!
Lisette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 19478

Voorgaande reizen:

30 September 2007 - 05 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: