Bolivia en Peru - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu Bolivia en Peru - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu

Bolivia en Peru

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

16 April 2008 | Bolivia, La Paz

(vervolg van ´Mijn reis door Zuid Amerika)

BOLIVIA

Vanaf daar nam ik een 3 daagse tour naar Uyuni, Bolivia. We passeerden Laguna´s, Geysers en zoutvlaktes, allemaal even oogverblindend mooi.
Hup, door naar Potosi (de hoogste stad van de wereld (4060 M, zo uit mijn hoofd). Daar een toer in de -nog actieve- mijnen gemaakt. Poe, wat een omstandigheden.. Door naar Sucre, een heel mooi koloniaal stadje. Daar hele leuke tijd gehad! (Veel te lang blijven hangen) Vanaf Sucre onafhankelijk 2 dagen getrokken, super mooi! Gekookt met rivierwater en geslapen tussen de inheemse bevolking!

Bus naar La Paz genomen, de hoofdstad van Bolivia. Daar 2 bizarre dagen gehad!
Op de eerste dag heb ik de San Pedro gevangenis bezocht (illegaal, je belt een gevangene op, betaalt de ´cops´ af, en hij kan je een tour geven!).. Als je de gevangenis niet kent, kan je het even googlen. Het is verreweg de bijzonderste gevangenis in de wereld. Even kort: je moet huur betalen om er te slapen, betalen voor eten, ect. Iedereen binnen de gevangenis maakt zodoende op een manier een inkomen. De één heeft een restaurant, de ander een kiosk, real estate van cellen ect. Je kan het zo gek niet bedenken. Ook wonen er de vrouwen en kinderen van de gevangenen. Ongeveer alle gevangenen in die sector zit voor cocainesmokkel, wat overigens daar voor 20 bolivianos (1,70) is te verkrijgen!
Ik heb daar oa een Colombiaanse druglord ontmoet die 3 vliegtuigen (vliegtuigen!) vol met cocaine probeerde te smokkelen!! Hele aardige vent, trouwens! Hij woont daar in een ´cel´ met 3 verdiepingen. Keuken, badkamer, internet.. Een student zal jaloers zijn!

Gek genoeg voelde ik me er helemaal niet bang. De gringo´s daar waren allemaal heel aardig. (Een jongen had nog een oogje op mij, te mooi!)
Sterker nog ik wou in 1 van de cellen blijven slapen (voor 1 euro!= huur voor 1 nacht!). Helaas kon dat op het laatste moment niet meer.
De tweede dag ging ik naar een Lilliputter gevecht! De lilliputter werd een beetje in het rond geslingerd en op de ander mannen gesmeten! Bizar! En de lokalen genieten, joh!

Vanuit La Paz ben ik naar Copacabana gegaan, een mooi plaatsje aan Lake Titicaca (het hoogste, 4000m, meer van de wereld). Vanuit daar gelopen tot een lokale man ons meenam in z´n roeiboot naar Isla del Sol. Daar genoten van een supermooie sunset en de volgende dag 4 uur gelopen naar het noordelijke punt van het eiland en vanaf daar de boot terug naar Copacabana genomen.

PERU

Omdat ik sneller dan (half-)gepland, m´n route had doorlopen, besloot ik nog even snel Peru in te snieken om de Machu Picchu mee te pikken!
Daar heb ik een alternatieve Inkatrail gedaan, de Inka-Jungle-trail genaamd. (4d, 3n) De laatste dag, gister was dat, hebben we dan echt de Machu Picchu bezocht! Jammer van de miljoenen bussen die komen aanrijden als je net aan het uitrusten bent van de 1700 trappen die je hebt opgelopen. Desalniettemin was het hartstikke mooi!

Nu zit ik achter de computer met verkrampte vingers dit verhaal te schrijven. En NU zijn jullie allemaal helemaal bij!! Mijn hele reis in ook in beeldmateriaal te volgen op:
www.picasaweb.com/lisettevanniekerk

Ik heb nog ongeveer 3 weken tot ik weer naar huis vlieg. In die tijd hoop ik naar de Pampas te gaan in Noord Bolivia, paard te rijden in het Zuiden, de Iguazu Falls te bezoeken en dan Christine en Tina te meeten in Rio!

Heeel misschien laat ik nog wat van me horen via deze site (om de laatste foto´s aan te kondigen), maar persoonlijk mailen heeft iets meer kans! Mijn email adress is Lisette_niekerk@hotmail.com!
Berichtjes op deze site zijn nog steeds meer dan welkom!!

Lieve mensen,

Hasta la vista!!



  • 16 April 2008 - 05:16

    Eveline:

    Ongelooflijk hoe veel je hebt gedaan in deze tijd in Zuid Amerika!...
    Ik hoop dat je giropasje het weer gaat doen.Zo niet, dan maak ik vanmiddag geld over via Western Union....en kan je weer verder met al je plannen! Lieverd, blijf genieten maar...blijf kritisch!
    8 mei gaat de vlag uit!!!
    veel liefs Mam

  • 16 April 2008 - 07:20

    Sjoerd:

    Meisje, pas je een beetje op. Western Union .... altijd handig. Toen mijn ouders in Texas zaten, maakte ik daar ook altijd gebruik van.

    Je neef

  • 16 April 2008 - 07:22

    Sjoerd:

    Die zoutvlaktes heb ik als kind van vier ook gezien. Ik herinner me vooral veel dorst.

    je Neef

  • 16 April 2008 - 08:53

    Leo En Steef:

    Wat maak jij veel mee! En jouw foto's zijn geweldig. Je bezorgt ons een extra vakantie. Veel plezier nog en we verheugen ons op je volgende bericht en op je terugkomst!!

  • 16 April 2008 - 09:49

    Lotte:

    Echt geweldig wat jij allemaal doet! Supergaaf! Ik ga later nog de foto's bekijken, zijn vast ook super!
    xx

  • 16 April 2008 - 12:47

    Robert Oomen:

    hey beautiful, dit klinkt allemaal weer geweldig! ik wens je nog veel plezier de komende tijd, maar zodra je terug komt moet je toch echt weer een potje met mij tennissen! kus rob

  • 16 April 2008 - 17:46

    Rob:

    He lisette! Cool dat je San Pedro gedaan hebt..zitnu in la paz. Heb je toevallig nog het nummer van die gozer? Morgen mijn leven op de fiets zetten op de WMDR :) Geniet er nog van de laatste drie weken!! en geloof me, de pampas zijn meer dan de moeite waard!

  • 16 April 2008 - 23:02

    Kit:

    Lekker teddy, ben ergens toch wel blij dat je niet in een gevangenis bent blijven slapen... Blijven genieten, gringa. Ik word inmiddels al zo donker dat ik vor Braziliaanse kan doorgaan... Tien gaat echter nog steeds door voor gringa.
    Zin om met je te partyen in Rio.

    Kus

  • 17 April 2008 - 12:55

    Eliane:

    Wat een geweldige verhalen.
    Zoen Len

  • 17 April 2008 - 19:14

    Corry:

    Lieve Lisette
    Wat leuk weer eens verhalen van jou, Je blijft wel erg spannende dingen doen hoor! de verhalen van de gevangenis ,niet te geloven, Als je thuis bent kun je een heel boek gaan uitgeven, stoer wat je allemaal doet, Nog veel plezier, liefs corry

  • 19 April 2008 - 15:39

    Lan:

    Heerlijk om je verhalen te horen. Het roept bovendien herinneringen op (ik lijk amma wel): de zoutvlakte bij Uyuni, de mijn van Potosi, het witte stadje Sucre en de wandelingen bij het Titicacameer. Maar zulke mooie foto's heb ik nooit gemaakt. Ze zijn werkelijk prachtig. Overigens had je op Uyuni een capabele medefotograaf. Wij wisten niet goed wat we fototechnisch met die spierwitte vlakte aanmoesten. Jullie wel!
    Overigens wordt het hier langzaam maar zeker voorjaar: we genieten van iedere zonnestraal; de vogels fluiten volop en het ruikt 's avonds heerlijk.
    Over een kleine drie weken zien we je weer. Tot dan!
    Liefs (ook van Heef)!

  • 19 April 2008 - 16:16

    Lan (nog Even):

    Waar ik niet ben geweest: de San Pedro gevangenis. Heb net even gegoogled. Ongelooflijk, het lijkt net een gewoon dorp. Misschien toch maar goed dat je niet bent blijven slapen: overdag is het er oke, maar 's nachts wil het er nog wel eens uit de hand lopen. Overigens zit slechts 25% een straf uit. De rest wacht nog op een vonnis. De kinderen die er wonen, gaan buiten de gevangenis naar school en worden daar doorgaans met de nek aangekeken.

  • 30 April 2008 - 10:43

    Ronny:

    Hoi Lisette, ik was even uit beeld, sorry voor late reactie. Wat gaat het toch snel sinds vorige keer dat ik je zag.Komt even dag zeggen in NL en hup weer naar de andere kant van de wereld. Ben blij te lezen dat weer vertrokken bent bij het "" cocaine hotel"" en alle""charmante smokkelaars"" rustig hebt laten zitten . Geniet nog even , lieve groet Ronny

  • 13 Augustus 2008 - 09:05

    Ik:

    jaja dat was mooi

  • 30 Augustus 2009 - 10:52

    Me:

    nog steeds mooi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2008

Bolivia en Peru

15 April 2008

Mijn reis in Zuid Amerika

12 Februari 2008

'Mammme, you wan cold wataaaa??'

12 Februari 2008

Ayutthaya

12 Februari 2008

Foto's II!
Lisette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1251
Totaal aantal bezoekers 19446

Voorgaande reizen:

30 September 2007 - 05 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: