Mijn reis in Zuid Amerika - Reisverslag uit Cusco, Peru van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu Mijn reis in Zuid Amerika - Reisverslag uit Cusco, Peru van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu

Mijn reis in Zuid Amerika

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

15 April 2008 | Peru, Cusco

Hola lieve mensen!

Voor de velen die niet weten dat ik alweer zeven weken in Zuid Amerika zit, schrijf ik voor de eerste en hoogstwaarschijnlijk laatste keer een berichtje. (Vrienden van Christine, ik zal jullie niet meer lastig vallen!)
Ik zou jullie allemaal heel graag op de hoogte willen houden met allemaal amuserende avonturen, maar ik heb daar simpelweg helemaal geen zin in!
Wel zal ik even ´kort´ mijn route vertellen.

Op 27 februari stapte ik op Schiphol het vliegtuig in, om 5 uur later weer uit te stappen en te ondekken dat ik de grond niet verlaten had. Blijkbaar was er iets mis met de computer die de motoren aandrijfd (redelijk belangrijk), dus moest ik met AirFrance verder vliegen in plaats van British Airways. Afin.

ARGENTINIE
Eenmaal in Buenos Aires aangekomen kon ik me in de armen sluiten van mijn grote zus, die al elke weken in BA was. Samen hebben we de stad verkend: kleurrijk Boca, de bizarre begraafplaats in Ricoletta, straat-tango dansers in San Telmo.
Omdat we een week later in BA moesten zijn voor haar afscheidsfeestje, besloten we een paar daagjes naar Uraguay te gaan. Helaas regende het daar 3 van de 4 dagen..
Na Buenos Aires zijn we naar Mendoza gegaan, de wijnplaats van Argentinie, waar we bij twee lieve vriendinnetjes van Steef konden verblijven. Zij brachten ons naar een wijngaard, waar we een rondleiding hebben gekregen. We waren in Mendoza tijdens het wijnfestival en hebben de laatste dag nog voor 1,5 euro een fanstatische show kunnen meepikken. Een soort (ietsiepietsie kleinere) opening van de Olympische spelen! We sloten onze tijd in Mendoza af met een bezoekje aan een travestietenshow!
Het grote Plan was dat we, Steef en ik, samen voor 7 weken samen door Zuid Amerika zouden gaan reizen, maar helaas stond het saldo van Steef al een tijdje op negatief, waardoor ik Steef helaas heb moeten achterlaten in Mendoza.

Ik vervolgde mijn reis richting het noorden, naar Cordoba. Daar was het ritme niet anders dan in BA; uit tot 7 en op om 2.. Omdat ik in 4 dagen nog niets van de omgeving had gezien, besloot ik dat goed te maken door eens een kijkje vanuit de lucht te nemen..... SKYDIVEN!!
Wow, wat een ervaring! (hele mooie foto´s staat op mijn site, zie onder)

Vanuit Cordoba ging ik naar Salta voor een paar dagen, en door naar schitterend, maar o zo toerisch San Pedro de Atacama in het noorden van Chille.
(Ik zie dat ik het helemaal niet kort houd, dus vanaf nu ga ik iets sneller..)


  • 16 April 2008 - 11:56

    Eveline:

    Ik heb de foto's van skydiven gezien!!!
    Als ik dit van te voren had geweten had ik niet meer geslapen....maar nu ben ik toch wel hééél trots op je dat je dit gedaan hebt!!! maar beloof me dit nóóóit meer te doen!.... beloofd?
    Tot 8 mei, joepie!
    Mam

  • 16 April 2008 - 14:25

    Ada:

    Lieve Tetje, Wat maak je een indrukwekkende reis! Net de foto's van je skydiven gezien,ook de zoutvlaktes moeten prachtig zijn geweest.Geniet nog van de komende 3 weken van dit bijzondere continent, veel kleine Bientjes op je foto's gezien.
    zoen, A

  • 16 April 2008 - 23:00

    Christine:

    Ik wist het wel, je kan wel verhalen schrijven ook al zit ik er niet naast! Ga doorr... Superleuk om te lezen...

    koeskoes en tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2008

Bolivia en Peru

15 April 2008

Mijn reis in Zuid Amerika

12 Februari 2008

'Mammme, you wan cold wataaaa??'

12 Februari 2008

Ayutthaya

12 Februari 2008

Foto's II!
Lisette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 19442

Voorgaande reizen:

30 September 2007 - 05 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: