'Mammme, you wan cold wataaaa??' - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu 'Mammme, you wan cold wataaaa??' - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu

'Mammme, you wan cold wataaaa??'

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Februari 2008 | Cambodja, Khett Siem Reab

Meteen al bij aankomst in Cambodja werd ik verliefd op de Cambodjanen. Zelfs de kleine 'vendors' waren lief (zie foto's)! Jouw lach wordt beantwoord met zo'n betoverende lach! Ik besloot alleen op de fiets de Ankor Wat te bezoeken. Een hele goede beslissing achteraf, omdat ik kon gaan en staan waar ik wilde. Als ik moe was ging ik zitten, honger had wat eten, als ik het interresant was bleef ik langer, oninterresant ging ik weg.

Ik was net gearriveerd bij de Ankor Wat op m’n fietsje en werd direct omringd door kinderen met postkaarten, gidsen, koud water ect. ect.

Terwijl ik m’n fiets op slot zet;
‘Ooo mame, you so slim!”
- ‘Excuse me?’
‘You so slim! You do exercise in the morning?’
- ‘What?’
‘You so slim! You do exercise in the morning??’
- ‘Haha, I ride my bicycle!’
‘You eat fat???’
- ‘Yes I eat fat..’
‘(….)‘I wanna be so slim..’
- ‘(….)’
‘If you come back, you buy with me okeeeeey??’

Klein meisje overladen met gidsen;
‘Miiissss, you buy guideboooooook???’
- Sorry, I already have one’
Ik laat m’n Free-copy Visitors Guide zien.
‘That one not gooood, dis one much better!’

Meisje met Cambodjaanse sjaal en hoed;
‘Mammmme! You wan cold wataaaa????’
- ‘No, sorry, I still have.’
‘What you want? Postcards? Guidebook? Cambodian scarf? Cambodian hat? Coke? Chocalate? Chips? Fruitshake? Orange juice? Pineapple? Bananaaaaa????’
- ‘No thank you, I’m fine’
‘Ok, if you come back you buy with me, ok?? I’m Cambodian girl with Cambodian hat and Cambodian scarf!’
- ‘I’ll remember!’
‘Enjoy Ankor Waaaat!’

Jongen rent achter me aan;
‘Miss, you so buutifull! Can I love you just this little bit???’ (Houd z’n duim en wijsvinger 1 cm van elkaar..)


Terug van de Ankor Wat:

Klein meisje die gekopieerde boeken verkoopt;
‘Happy hour!!! Two books for one price!’

Bij kleine kindjes die leuke armbandjes verkopen;
- ‘How much?’
‘Ten for one dollaaaaa!’
- ‘Oke I’ll have them’
Ander meisje met armbandjes komt aan rennen;
‘Ten for one dollaaaa! I have also big one!’
- ‘Ok, if I buy ten of yours and ten of yours, you both happy?’
Vier anderen komen aanrennen;
‘What about meee’ ‘What about mee! Ten for one dollaaaa!’
- …..Zucht…

‘Hellooo mammmme!! You remember me?? I’m the Cambodian girl with Cambodian hat and Cambodian scarf! You want cold wataaaa??’
- ‘Haha, no, I’m sorry, I stíll have water!’
‘O.. Bye mamme!!!’

  • 12 Februari 2008 - 14:02

    Saskia:

    Hahaha!! Super herkenbaar, ontzettend leuk verteld!

  • 12 Februari 2008 - 15:06

    Leo En Steef:

    Geweldig hoe jij beeldend kunt vertellen. Alsof ik over je schouder meekijk! Zondag heeft de Beukers familie je al weer in haar armen kunnen sluiten. Je ziet er lekker gebruimnd uit, niks geen haaruitval. Op naar het volgende land!

  • 12 Februari 2008 - 16:15

    Alex:

    haha wat grappig heel veel plezier!! kus!

  • 12 Februari 2008 - 20:53

    Brigitte:

    Tetje!
    Klinkt geweldig allemaal en ziet er ook zo uit! Heb je zin om een xtje wat te gaan drinken in de stad? Ben benieuwd naar al je verhalen & plannen!
    Take care xx

  • 12 Februari 2008 - 21:35

    Corry:

    Lieve lisette,
    Goed van jou zo op pad, ook alleen nog erg genoten, naar ik begrijp nu weer in Holland, Jij boft na al die trieste dagen pik je al snel het mooie weer mee, Zal wel wennen zijn in ons kikkerlandje,. maar vast ook heerlijk de family en vrinden te zien ,liefs corry

  • 12 Februari 2008 - 22:27

    Papa Van Christine:

    Leuke verhaaltjes, en de foto's (veel hadden we natuurlijk al gezien) zijn heel mooi. Ik heb nog niet de tijd gehad om al je albums te bekijken maar wat ik wel gezien heb is zeker de moeite waard!

    Zo te lezen heb je ondanks het "all by myself" toch prima geamuseerd.

  • 13 Februari 2008 - 11:09

    Dagmar:

    Hoi,

    ik zie dat je in thailand bent geweest en nu in Cambodja zit. Wij willen in october/november naar thailand en we willen dan nog een paar dagen naar Siem reap voor Ankor Wat. Heb je nog tips qua reizen etc?

    Hoor graag van je!

    dagmarsommer.waarbenjij.nu

    Gr Dagmar

  • 14 Februari 2008 - 11:27

    Ton Van De Graaf:

    Wat een leuke pauze blijkt dat elke keer weer, die verhalen van jullie!

  • 15 Februari 2008 - 09:25

    Lan:

    Prachtig, Ted. Ik moest even zoeken, maar heb nu - geloof ik - alle foto's en verhalen gevonden. Nu je toch aan het bedenken bent wat je volgend jaar gaat doen: waarom word je geen fotograaf?

  • 15 Februari 2008 - 09:50

    Bien:

    he billenknijpstertje, wat een schitterende foto's! Vooral die schaduwkameel vond ik mooi. Heb (nog) niet al je verhalen gelezen, maar van wat ik wel las, lijkt me een carriere als journaliste ook (naast die van fotografe zoals Steef suggereert) ook wel voor je weggelegd!
    Veel plezier op je volgende reis,
    liefs bien

  • 17 Februari 2008 - 16:07

    Amma:

    Lan had lang niet alles gezien, dus we hebben samen intens kunnen genieten van de meer dan prachtige foto's. Door jou is mijn wereld weer een stuk groter geworden. Iedere foto is adembenemend mooi en dat allemaal op je eentje!
    Ik ben trots op mijn kleinkind en hoop dat de overige zeven jouw spoor zullen volgen. Een rijkdom voor het leven. Maar heerlijk dat je weer terug bent!

  • 17 Februari 2008 - 16:24

    Titia Schepers:

    Wat heerlijk die ervaringen van de verschilende landen met je mee te dragen. Nu lekker nagenieten in het vertrouwde Den haag met vrienden en familie. Doe je ouders de groeten! Titia (even meegemaakt in Kathmandu)

  • 17 Februari 2008 - 19:59

    Marie-Louise:

    Wat kan jij leuk vertellen en ook nog prachtige foto's maken! Ik ben ook erg nieuwsgierig naar je verhalen en foto's uit Zuid-Amerika. Zal dan ook regelmatig je website bezoeken. Geniet nog maar even lekker bij paps & mams thuis. Liefs Marie-Louise (van de Nepal/Tibet groep en mama van Chantal).

  • 26 Maart 2008 - 19:59

    Sandy En Elisabeth:

    Sucre is top! Kom ! Snel ! Wanneer???
    Dikke kusssss onssss

  • 12 April 2008 - 09:52

    Jos Mensing:

    Hallo Lisette!

    Door je moeder(en trots..!!)en door deze website word ik natuurlijk op de hoogte gehouden van jouw fantastische reiservaringen.De fotos uit Zuid Amerika zijn niet alleen prachtig(bijv. de zoutvlaktes van Uyuni)maar verraden ook een onmiskenbaar artistiek oog! Ik geniet van je verbazingwekkende verhalen!

    Groetjes, Jos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2008

Bolivia en Peru

15 April 2008

Mijn reis in Zuid Amerika

12 Februari 2008

'Mammme, you wan cold wataaaa??'

12 Februari 2008

Ayutthaya

12 Februari 2008

Foto's II!
Lisette

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 19435

Voorgaande reizen:

30 September 2007 - 05 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: