18 in Nepal! - Reisverslag uit Udaipur, India van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu 18 in Nepal! - Reisverslag uit Udaipur, India van Lisette Niekerk - WaarBenJij.nu

18 in Nepal!

Door: Christine en Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

09 November 2007 | India, Udaipur

In een lokaal momo (Tibetaans gerecht, tevens Lisettes favoriete gerecht) - tentje in Bhaktapur werden we aangesproken door een Nepalese jongen, genaams Karki. Hij herkende Christine uit Kathmandu (zij hem echter niet). Hij nodigde ons uit om de 28ste (Tet's 'Bithdays-eve' ) langs te komen bij het 5 sterren hotel Yak en Yeti in Kathmandu, want hij werkt daar in het casino en beloofde ons een gezellige avond inclusief gratis cocktails en buffet. Dat klonk als een prima verjaardagsplan.

Op de avond van de 28ste hadden wij eerst onze busreizen geregeld richting Varanasi. Op aandringen van de Paps en Mams van Lisette zou dit een delux bus worden. Bij het touristbookingsoffice ontmoetten we 2 Russische part-time weightlifters; beide 2 keer zo breed als dat ze lang waren. Ze nodigden ons uit voor een pre-pre-pre-verjaardags lassi in een chique cafeetje. Zij liepen met ons mee naar het Yak enYeti hotel en trakteerden ons daar nog op een pre-pre-verjaardags chardonneetje. Hier werd echter pijnlijk duidelijk hoe ongelooflijk saai ze waren! Ze werken beide voor de VN en hielden maar niet op over hun werk... GAAP!Hun ontverstaanbare, dik Russische accent bevorderde het gesprek ook niet echt, maar dat was dan weer wel het eninge amuserende, wat ons ervan weerhield in slaap te vallen. Gelukkig wisten we ze na een paar (lange) minuten te lozen;

wij; 'we're goning to check out the casino, because this guy who works here is waiting for us..'

Zij; 'Waz zoe joe neez diz guy for?? Iv joe aczept our company, we can haw a good time.'

(..NOTT!!!)

Wij; '.. Hmm, we just really want to go to the casino first.'

Zij; 'Szjell we wait forr joe 'ere or zoo joe want us zoe come?'

Wij; 'Uhh.. we can check out the place ourselves, thanks.'

EXIT RUSSEN

Toen we dan eindelijk in het casino waren, bleek onze Karki net een daje vrij te hebben. Maar dat lieten we onze onze avond natuurlijk niet beinvloeden! Met ons liefste gezichtje vertelden we een andere ober (Jeeranda) over Tet's bijna-verjaardag. ' A cocktail?, no problem!' We zaten nog geen 5 minuten tot een indiase man vroeg of wij hem, een vriend en nog 2 meisjes wilden 'joinen' aan hun tafel. Why not, coconut?

We mochten eten en drinken wat we wilden, want omdat hij zo'n goede klant is was alles voor hem gratis. Toen we hem over Lisettes verjaardag vertelde, riep hij meteen; 'O, really? Wait, I'll call the manager!' en haalde zijn walkie-talkie tevoorschijn en murmerde iets in het Indies.

Klokslag 12 knalde de champagnefles, die genereus over Lisette werd heen gespoten en klonk door het hele casino de Hindu variant van 'Happy Birthday'!! Naast de champagne, geserveerd in kristallen glazen, kregen we een heerlijke
verjaardagstaart! Bovendien werd ook het entertainment-programma voor ons hervat (wat deze zelfde meneer overigens had stopgezet, omdat hij dat lawaai niet kon waarderen tijdens z'n diner). Als dat al niet genoeg was, kreeg Lisette ook nog een cadeautje; 2 hele leuke mokken! (Groot, zwaar en breekbaar.. Ideaal dus om mee te sjouwen!)

Maar wat is nou een verjaardagsfeestje, zonder een verjaardagsdansje? Bijna gedwongen werden we het grote podium op geloodst om op 'an English song' te dansen. En jawel, we hebben onze danskunsten (niet geheel zonder schaamte achteraf) op 'I'm a slave 4 U' van Britney Spears laten zien. Ineens werd het entertainment iets te erg gewaardeerd; het roulette werd voor evenetjes stilgelegd en zelfs het keukenpersoneel kwam even om het hoekje gleuren!

Met rode hoofden schoven we terug aan tafel, maar moesten helaas gelijk afscheid nemen. Het was tijd voor hun om het bedje op te zoeken. Ook wij wilden ons richting de uitgang bewegen, tot Lisette door een Nepaleese jongen werd gefeliciteerd en uitgenodigd om aan te schuiven.

We hebben een nog tijdje gezellig met hen gekletst, voordat het echt tijd werd (4 u) om te vertrekken. Een van hen, bijgenaamd 'Prince' (na een opmerking van hem naar Lisette, -die bloemen in haar haar had - 'you look like my garden', werd Lisette 'gardenprinces' en hij 'gardenprince'), een schilder in opleiding, beloofde Lisette als verjaardagscadeau de volgende dag te tekenen.

Lisette, die met oordopjes en slaapmasker totaal afgezonderd van de wereld slaapt, was ontzettend verrast toen Christine de volgende ochtend haar wakker maakte met een verjaardagtaart (met opschift; Happy B-day! Tet 18!) met kaarsjes en cadeautjes! Haar verjaardag kon nu al niet meer stuk! Gelijk hebben we in het zonnetje ergens een stukje van de taart genuttigd. Later die middag kwam, zoals beloofd, Prince nog langs met een andere jongen van vorige nacht. Ze hebben ons ergens getrakteerd op wat te drinken en te eten. Dit was voor Lisette wat moeilijk, omdat ze een uur moest stil zitten voor de tekening!

We hebben de avond afgeloten ergens in een cafeetje met een Live reggea-band. Hier heeft Lisette, aangestoken door Prince, nog een portret gemaakt van Christine! (Lisette is er zelf erg trots op! Als we de foto's op de site zetten, mogen jullie 'm beoordelen!!)

Al met al een zeer geslaagde verjaardag!

(Ze heeft haar familie en vrienden natuurlijk wel erg gemist, hoor!)

• 09 November 2007 - 13:24

Mam Van Lisette:

Als moeder ben ik nu helemaal rustig!:zo'n bijzondere verjaardag zou je natuurlijk thuis nóóit gehad hebben!
    Christine, wat lief dat je die speciale taart had geregeld!!
    Tet, je verzameling groeit: naast New York, Parijs en Rome nu ook een portret uit Khatmandu!!
    veel liefs!!

• 09 November 2007 - 14:02

Steef:

Wij, als familie, hebben jou ook heel erg gemist op je verjaardag! Vind het wel echt leuk om te lezen dat je verjaardag zo'n ontzettend succes was I'm a slave 4u?! Van Britney Spears?! Voor al die Indiers??! Wat had ik dat graag willen zien! Lief, Christine, van de taart! Het verhaal van dat yogi hostel was trouwens heel herkenbaar... Claartje en ik hadden hetzelfde meegemaakt in Pushkar, dus kijk ook goed uit daar. Hoe was de Bang Lassi trouwens?! Veel liefs, je zus

• 09 November 2007 - 15:43

Ton Van De Graaf:

Gefeliciteerd. Ik ben benieuwd hoe het portret van Christine er uit ziet.

• 09 November 2007 - 16:24

Mom Lina:

9 Nov.2007
    17.22 uur

Again, a fantastic experience my dear daughters. You are really enjoying but please take good care especially with the people you are going with esp. boys and men even girls. You never know what their plans are....so p-l-e-a-s-e take care!

love you both and God bless you!

• 09 November 2007 - 21:37

Mikey:

Lol, stelletje freeloaders!:P De wereld ligt blijkbaar aan jullie voeten als twee meisjes uit Nederland, heel vet!:D Weer een super verhaal! Liefs!

• 10 November 2007 - 10:43

Steef:

Leg trouwens een boekje aan met al jullie absurde op India gerichten uitdrukkingen! Behalve 'No worry chicken curry' vind ik 'why not coconut' ook wel heel leuk! :-)

• 10 November 2007 - 18:25

Gijs: